Iedere zorginstelling heeft last van no show. Door het versturen van SMS herinneringen wordt het mogelijk om de no show aanzienlijk te reduceren, in sommige gevallen zelfs met 70%. Dit is vanuit HCI GGZ goed mogelijk. In de selfserviceportal (tegel Beheer > Systeeminstellingen > Afspraakherinnering) staat uitgelegd hoe dit in HCI GGZ eenvoudig is in te richten.
De herinnering per e-mail is bekend. Uw client krijgt eerst een bevestiging van de afspraak per e-mail en later nog een herinnering. Maar e-mail wordt niet altijd even secuur gelezen. En ook als de client gebruik maakt van een client portal, moet hij daar wel eerste inloggen om te zien wanneer de eerstvolgende afspraak is. Het sturen van een sms als afspraakherinnering werkt dus als een effectieve waarschuwing en herinnering.
HCI GGZ biedt u de keuze uit verschillende providers. Bij Orca heeft de mogelijkheid om “op rekening” SMS-jes te verzenden. Achteraf rekent u het daadwerkelijk verbruik af. Bij de andere aanbieders koopt u een tegoed dat u periodiek opwaardeert. Spryng biedt ook een betrouwbare service en is ook in Nederland gevestigd. De goedkopere aanbieders komen uit het buitenland en hebben een mindere zekerheid van afleveren van berichten.