CRS Client Portal

Inzage dossier

Met de CRS Client Portal krijgt de client toegang tot zijn eigen dossier, waarbij de hulpverlener bepaalt welke onderdelen zichtbaar zijn: welke documenten en teksten. Gegevens kunnen worden voorzien van een deskundig oordeel van of toelichting door de behandelaar om de juiste betekenis voor een client te krijgen.

Alle functies van CRS Client Portal op een rij:

CRS Client Portal
Algemeen

Activering
Doordat een cliënt een reactie kan geven op verslagen wordt hij actiever bij de behandeling betrokken. Een hulpverlener kan de client actief vragen om commentaar of, nog actiever, aan de client vragen om zelf een verslag te maken van een sessie. De hulpverlener kan daarop weer feedback geven aan de client (en die kan daar weer op reageren et cetera).

Eenvoudige opstap naar online behandelen
Het activeren van de client en hem laten reageren door een reactie op een verslag, een dagboek bij te houden of een bericht te sturen, is feitelijk al een elementaire vorm van online behandelen. Mocht u meer willen dan is de portal een mooie voorbereiding op het gebruik van CRS.

Webinar CRS en Client Portal
We houden regelmatig webinars voor (toekomstige) klanten.
We horen graag van u voor welke onderwerpen u belangstelling heeft. Dat kunt u hier aangeven.

Online afspraak maken

De client kan via de Portal gemakkelijk zelf een afspraak maken met zijn hulpverlener.

Effectieve intake
U kunt deze functie ook gebruiken om cliënten na (online) aanmelding zelf een afspraak te laten maken maken voor de intake. De client kan dan voorafgaand aan het gesprek een vragenlijst hebben ingevuld om het intakegesprek optimaal te laten verlopen.

Online aanmelden
Bij de CRS Client Portal hoort een online aanmeldpagina die u vanaf uw eigen website eenvoudig kunt aanroepen. Aanmeldingen komen dan in CRS binnen en kunnen eenvoudig omgezet worden in een nieuw dossier, compleet met verwijsbrief (als de client die heeft geupload).

Inzage dossier door cliënt

Met de CRS Client Portal krijgt de client toegang tot zijn eigen dossier, waarbij de hulpverlener bepaalt welke onderdelen zichtbaar zijn: welke documenten en teksten. Gegevens kunnen worden voorzien van een deskundig oordeel van of toelichting door de behandelaar om de juiste betekenis voor een client te krijgen.

Activering
Doordat een cliënt een reactie kan geven op verslagen wordt hij actiever bij de behandeling betrokken. Een hulpverlener kan de client actief vragen om commentaar of, nog actiever, aan de client vragen om zelf een verslag te maken van een sessie. De hulpverlener kan daarop weer feedback geven aan de client (en die kan daar weer op reageren et cetera).

Eenvoudige opstap naar online behandelen
Het activeren van de client en hem laten reageren door een reactie op een verslag, een dagboek bij te houden of een bericht te sturen, is feitelijk al een elementaire vorm van online behandelen. Mocht u meer willen dan is de portal een mooie voorbereiding op het gebruik van CRS.

Veilige communicatie

Veilig communiceren met de hulpverlener kan de client ook via de portal. Alle communicatie via de portal verloopt via beveiligd berichtenverkeer. Wanneer er een bericht voor de hulpverlener is, krijgt hij in CRS een zogenaamde “alert”. Dit bericht kan de hulpverlener lezen en beantwoorden op het tijdstip dat hem uitkomt.

Als de hulpverlener het bericht beantwoordt krijgt de client een e-mail dat er een nieuw portalbericht is.

Geen e-mail meer
Het verzenden van berichten via de portal is niet alleen veiliger dan e-mail, het heeft als bijkomend voordeel dat de hulpverlener geen apart mailprogramma nodig heeft om berichten met de client uit te wisselen, maar gewoon in CRS blijft werken.

Daarnaast maken de berichten tussen cliënt en hulpverlener automatisch onderdeel uit van het dossier. U hoeft deze dus niet apart te registreren of op te slaan.

Toestemmingsverklaringen

Voor veel acties is de instemming van de client vereist. Het gaat bijvoorbeeld om het informeren van de huisarts, het instemmen met de behandeling, het verzenden van diagnose informatie naar de zorgverzekeraar en meer.

U kunt deze toestemmingen aan de client vragen en het resultaat vastleggen bij de clientgegevens in CRS. Wanneer u gebruik maakt van de portal dan kan uw client deze toestemmingen niet alleen zien, maar ook zelf beheren. Uiteraard staat bij elke toestemming een toelichting voor de client. CRS houdt rekening met de verleende toestemmingen waar dat relevant is.

Documenten uploaden

De client kan zelf documenten toevoegen aan zijn dossier. Zoals de verwijsbrief of een pasfoto.

Maar het kan ook gaan om documenten die bij de behandeling horen; een tekening die periodiek thuis gemaakt wordt (bij kinderen) bijvoorbeeld.

Medicatie

U kunt de actuele medicatie zoals die is geregistreerd is in het dossier van de client ook tonen in de portal. Hierbij kunt u ook de client vragen om dit te controleren, te laten weten als er correcties nodig zijn of er nieuwe (zelf-)medicatie gebruikt wordt. Ook handig voor het aanvragen van een herhaal-recept.

Houd de regie met het EPD voor de GGZ van CRS

Zorgprofessionals in de geestelijke gezondheidszorg zijn iedere dag bezig om cliënten met psychische problemen te helpen. Dat doen ze met alle middelen die ze tot hun beschikking hebben. Een goed EPD is daarbij essentieel. Deze moet snel de juiste info tonen, moet makkelijk in gebruik zijn en moet ervoor zorgen dat de gebruiker direct ziet wat ze willen zien.