Logo Incura EPD software voor professionals in de zorg

CRS Cliëntenportaal

Inzage dossier

Met het CRS Cliëntenportaal krijgt de cliënt toegang tot zijn eigen dossier, waarbij de hulpverlener bepaalt welke onderdelen zichtbaar zijn: welke documenten en teksten. 

Home 5 CRS Cliëntenportaal

Alle functies van CRS Cliëntenportaal op een rij:

CRS Cliëntenportaal
Activering

Activering
Doordat een cliënt een reactie kan geven op verslagen wordt hij bij de behandeling betrokken. Een hulpverlener kan de client vragen om commentaar of aan de client vragen om zelf een verslag te maken van een sessie. De hulpverlener kan daarop weer feedback geven aan de cliënt.

Online afspraak maken

Het is mogelijk om de cliënt zelf een afspraak te laten maken.

Effectieve intake
U kunt deze functie ook gebruiken om cliënten na (online) aanmelding zelf een afspraak te laten maken voor de intake. 

Veilige communicatie

Veilig communiceren met de hulpverlener kan de client ook via de portal. Alle communicatie via de portal verloopt via beveiligd berichtenverkeer. Wanneer er een bericht voor de hulpverlener is, krijgt hij in CRS een zogenaamde “alert”. Dit bericht kan de hulpverlener lezen en beantwoorden op het tijdstip dat hem uitkomt.

Als de hulpverlener het bericht beantwoordt krijgt de client een e-mail dat er een nieuw portalbericht is.

Geen e-mail meer
Het verzenden van berichten via de portal is niet alleen veiliger dan e-mail, het heeft als bijkomend voordeel dat de hulpverlener geen apart mailprogramma nodig heeft om berichten met de client uit te wisselen, maar gewoon in CRS blijft werken.

Daarnaast maken de berichten tussen cliënt en hulpverlener automatisch onderdeel uit van het dossier. U hoeft deze dus niet apart te registreren of op te slaan.

Toestemmingsverklaringen

Voor veel acties is de instemming van de cliënt vereist. Het gaat bijvoorbeeld om het informeren van de huisarts, het instemmen met de behandeling, het verzenden van diagnose-informatie naar de zorgverzekeraar en meer.

U kunt deze toestemmingen aan de cliënt vragen en het resultaat vastleggen bij de cliëntgegevens in CRS. Wanneer u gebruik maakt van de portal dan kan uw cliënt deze toestemmingen niet alleen zien, maar ook zelf beheren. Uiteraard staat bij elke toestemming een toelichting voor de cliënt. 

Documenten uploaden

De cliënt kan zelf documenten toevoegen aan zijn dossier. Zoals de verwijsbrief, een pasfoto of gescande documenten.

Medicatie

U kunt de actuele medicatie zoals die geregistreerd is in het dossier van de cliënt ook tonen in de portal. Hierbij kunt u ook de cliënt vragen om dit te controleren, te laten weten als er correcties nodig zijn of er nieuwe (zelf-)medicatie gebruikt wordt. Ook handig voor het aanvragen van een herhaalrecept.

Houd de regie met het EPD voor de GGZ van CRS

Zorgprofessionals in de geestelijke gezondheidszorg zijn iedere dag bezig om cliënten met psychische problemen te helpen. Dat doen ze met alle middelen die ze tot hun beschikking hebben. Een goed EPD is daarbij essentieel en moet snel de juiste info tonen, makkelijk in gebruik zijn en ervoor zorgen dat gebruikers direct zien wat ze willen zien.